Kvalitetssikring for styrket helsepersonell og bedre bemanning
I de fleste tilfeller agerer vi innenfor inngåtte avtaler, men vi er også tilgjengelige som en ekstern aktør, der du som helsepersonell kan kontakte oss direkte via en av våre nisjeområder for vikarer med den kompetansen du trenger.
For at dere skal få best mulig helsepersonell tilpasset deres virksomhet, gjennomfører vi alltid en grunnleggende behovsanalyse. Og for at dere skal føle dere trygge, presenterer vi all informasjon om vår kvalitetssikring relatert til vikareb i en vikarpresentasjon med all nødvendig informasjon samlet.
Før oppdraget får vikaren en introduksjon om hva som kreves før, under og etter et oppdrag – for å forstå hva som kreves og forventes for å arbeide som helsepersonell gjennom Bonliva. Her er vi tydelige og stiller høye krav for våre vikarer.
Vi gjennomfører kontinuerlig oppfølging for våre vikarer ute på oppdrag, og skulle det være noe dere lurer på, er vi tilgjengelige for å svare på alle slags spørsmål.
Hvis det er en bra match for begge parter, ordner vi med avtale og alt det administrative for vikaren — dere trenger altså ikke å bekymre dere om bolig, reise, forsikringer eller annen administrasjon som hører med en ansettelse. Det tar vi oss av.
For at dere skal få best mulig helsepersonell tilpasset deres virksomhet, gjennomfører vi alltid en grunnleggende behovsanalyse. Og for at dere skal føle dere trygge, presenterer vi all informasjon om vår kvalitetssikring relatert til vikareb i en vikarpresentasjon med all nødvendig informasjon samlet.
Før oppdraget får vikaren en introduksjon om hva som kreves før, under og etter et oppdrag – for å forstå hva som kreves og forventes for å arbeide som helsepersonell gjennom Bonliva. Her er vi tydelige og stiller høye krav for våre vikarer.
Vi gjennomfører kontinuerlig oppfølging for våre vikarer ute på oppdrag, og skulle det være noe dere lurer på, er vi tilgjengelige for å svare på alle slags spørsmål.
Hvis det er en bra match for begge parter, ordner vi med avtale og alt det administrative for vikaren — dere trenger altså ikke å bekymre dere om bolig, reise, forsikringer eller annen administrasjon som hører med en ansettelse. Det tar vi oss av.
Visste du at? Bonliva er ISO:9001-sertifisert for kvalitetsledelse, som er den internasjonale standarden.
Vår kvalitetsavdeling
Kvalitetsavdelingen eksisterer for å ytterligere sikre at vi møter alle kvalitetskrav fra de helsepersonell vi samarbeider med, og selvsagt for å styrke pasientsikkerheten sammen.
Vi føler på et stort ansvar for å sikre pasientsikkerheten. For å støtte hver enkelt medarbeider ble kvalitetsavdelingen opprettet som en ekstra kontrollfunksjon for sikkerhet, samt for å få et objektivt syn på våre prosesser. Vår kvalitetsprosess er ISO-sertifisert (9001:2015) noe som sikrer bransjeledende kvalitetssikring.
Bonliva har vokst til en stor arbeidsgiver for mange vikarer, og vi samarbeider med flere ulike helsepersonell med forskjellige kvalitetskrav. Et viktig arbeid har vært å skape en oversikt og en rutine som hvert enkelt nisjet spesialistområde kan benytte for å støtte helheten – noe vi er meget stolte av i dag.
Vi føler på et stort ansvar for å sikre pasientsikkerheten. For å støtte hver enkelt medarbeider ble kvalitetsavdelingen opprettet som en ekstra kontrollfunksjon for sikkerhet, samt for å få et objektivt syn på våre prosesser. Vår kvalitetsprosess er ISO-sertifisert (9001:2015) noe som sikrer bransjeledende kvalitetssikring.
Bonliva har vokst til en stor arbeidsgiver for mange vikarer, og vi samarbeider med flere ulike helsepersonell med forskjellige kvalitetskrav. Et viktig arbeid har vært å skape en oversikt og en rutine som hvert enkelt nisjet spesialistområde kan benytte for å støtte helheten – noe vi er meget stolte av i dag.
Avdelingen handler ut fra fire hovedområder:
Utføre systematiske kvalitetskontroller for å sikre kvalitet og pasientsikkerhet for helsepersonell og vikarer.
Fortsette å utvikle vår kvalitetssikring slik at den er i tråd med, og til og med bedre enn, hva våre oppdragsgivere krever.
Følge opp avvik for å minimere risikoer og gi støtte for en tryggere pasienthåndtering.
Være en støtte for alle ulike spesialistområder innen organisasjonen for å sikre at kvaliteten etterfølges i alle ledd, samt kontinuerlig oppfølging av våre egne rutiner i hele virksomheten for å sikre og forbedre våre interne prosesser.
Vi utfører interne stikkprøver og årlige kontroller av våre medarbeideres kvalitetsarbeid, setter opp retningslinjer og utvikler rutiner. Vi vil at alle skal føle seg trygge i å jobbe med oss — og vite at vi har gjennomgått en ambisiøs og grunnleggende kvalitetssikring. Vi jobber proaktivt med dette for alltid å ligge i forkant og være med på å forbedre bransjen.
Vi vil at alle som arbeider i Bonliva skal forstå viktigheten av en god kvalitetssikring, både for oss, vikaren, oppdragsgiveren og pasientene. Vi er her for både vikarer og oppdragsgivere ved eventuelle spørsmål eller funderinger om hvordan vi arbeider – det er bare å slå på tråden hvis det skulle være noen spørsmål.
Det er vår fremste oppgave og drivkraft å få være med på å forbedre bransjen.
Vi vil at alle som arbeider i Bonliva skal forstå viktigheten av en god kvalitetssikring, både for oss, vikaren, oppdragsgiveren og pasientene. Vi er her for både vikarer og oppdragsgivere ved eventuelle spørsmål eller funderinger om hvordan vi arbeider – det er bare å slå på tråden hvis det skulle være noen spørsmål.
Det er vår fremste oppgave og drivkraft å få være med på å forbedre bransjen.