4 tips før oppdrag – for deg som aldri har prøvd bemanning

Publicert
14/5/2025
Skrevet av
Bonliva

Er du interessert i å jobbe med bemanning innen helse eller omsorg? Det kan åpne døren til spennende muligheter og mer frihet! I denne artikkelen deler vi 4 nyttige tips for deg som aldri har prøvd bemanning før. Fra forberedelser som CV og referanser, til hvordan oppdragene fungerer, gir vi deg det du trenger for å føle deg trygg og klar for ditt første oppdrag.

Forbered deg allerede i dag

Forbered deg allerede i dag med det praktiske som CV og dine tre referanser, som en del av vår kvalitetssikringsprosess som alle våre nye vikarer gjennomgår. Still deg også spørsmålene: Hvor, hvordan og hva vil jeg jobbe med? Jo mer informasjon og ønsker vi får inn fra deg – i god tid – desto flere valgmuligheter til oppdrag finnes det.

Hvordan oppdragene fungerer

Vi får inn behov fra virksomheter i hele landet, og det er når den rette matchen skjer at du kan bli booket til akkurat ditt oppdrag. Nå før sommeren er det ofte flere måneder med forvarsel, mens det ellers i året er litt kortere tid i gjennomsnitt. Det kan gå fra første kontakt til booking på bare noen dager, og noen ganger tar det litt lengre tid – men i bunn og grunn er det behovene og du selv som styrer når du blir booket ut.

Vi tilpasser alltid oppdragene etter deg, og du styrer selv hvordan du vil jobbe, men virksomheten vil alltid verdsette kontinuitet og fleksibilitet høyt, så jo mer du kan tilpasse deg, desto bedre. Vi jobber alltid forebyggende og vil man sikre arbeid, kan vi alltid høre med deg om når og hvordan behovene kommer til å se ut, slik at du skal føle deg så trygg og forberedt som mulig. Etter mange år i bransjen har vi bygget sterke samarbeid i alle regioner i Danmark, Sverige og Norge.

Støtte under oppdrag

Du har en egen kontaktperson som gir støtte gjennom hele oppdraget – før, under og etter. Alle har forskjellige behov og ønsker ute på oppdrag, så vårt mål er å være akkurat så til stede som du trenger for at du skal føle deg trygg, og vi er alltid grundige med oppfølging for å vite hvordan du har det. Du har alltid din kontaktperson via sms eller telefonsamtal og kan henvende deg til oss om alt fra himmel til jord – helt ut fra hvordan du ønsker det.

Du får hjelp med bolig og reise, hvor vårt mål er at du skal kunne fokusere så mye som mulig på å utføre jobben på best mulige måte. Derfor har vi en bolig- og reiseavdeling som kun fokuserer på å gjøre det lettere for deg ute på oppdrag. De tar hensyn til dine preferanser rundt hvordan du vil reise, samt hvor og hvordan du vil bo. Selvfølgelig må vi også ta hensyn til hvordan tilbudet ser ut på respektive steder, men sammen med deg prøver jeg og mine kollegaer å levere de beste forutsetningene mulig.

Muligheter som finnes

Mulighetene er utrolig store, og oppdrag finnes over hele landet innen kommunehelse, primærhelse og på sykehus, men også innen psykiatri, den private sektoren og smalere nisjer.

Du setter premissene, du setter grensene, og vi gjør alt vi kan for å oppfylle det – bemanning er nødvendig og en forutsetning for lik tilgang til helsevesen over hele landet.

Er du klar for å ta neste steg i karrieren din innen helse og omsorg? Gjør en interesseforespørsel og oppdag hvordan du kan gjøre en forskjell sammen med oss på Bonliva. Vi ser frem til å ønske flere helter innen helse og omsorg velkommen til vårt team.

Abonner på Bonlivas nyhetsbrev

Få tilgang til oppdrag, inspirasjon og tilbud hver måned!