Bonlivas reise- og boligavdeling sikrestiller høy kvalitet i logistikken under ditt oppdrag 

Publisert:
19/12/2022
Bonlivas reise- og boligavdeling sikrestiller høy kvalitet

Joakim Gustafsson, reise- og boligagent på Bonliva.

Som en av Nordens ledende virksomheter innen bemanning av helse og omsorgspersonell så vektlegger vi at en hver del av bemanningsprosessen skal fungere feilfritt. Vår reise- og boligavdeling er en viktig del i prosessen for å sikre at våre helse og omsorgshelter skal ha en trivelig bolig under sitt oppdrag, samt at reisen dit og hjem igjen skal være så komfortabel og smidig som mulig. Joakim Gustafsson, reise- og boligagent, deler i denne artikkelen erfaringer, utfordringer og hvordan avdelingens daglige arbeid ser ut.

Hvorfor har Bonliva en egen avdeling for reise og bolig?

Hos Bonliva har vi en dedikert avdeling for booking av reise og bolig ettersom vi ønsker å sørge for at vår logistikk rundt et oppdrag er av så høy kvalitet som mulig. Akkurat nå er vi seks medarbeidere som jobber på avdelingen, mange av de med bred tidligere erfaring fra bransjen. Vi har kollegaer som for eksempel tidligere har jobbet som reise konsulenter hos reisebyrå og innen hotell bransjen. Vi er alle eksperter med store kontakt nettverk av utleiere og hotell, noe som gjør at vi i de aller fleste tilfeller kan finne boliger som passer med vikarens ønsker.

Vi gjør vårt beste for at vikarene som har behov for reise eller bolig under oppdraget skal føle seg komfortabel under tiden de er på reisefot.

Vi opplever også at våre vikarer føler seg ekstra trygge når de er på oppdrag ettersom vår avdeling er lett tilgjengelige for om de har noen spørsmål eller tanker rundt deres reise og bolig.

Vi gjør vårt beste for at vikarene som har behov for reise eller bolig under oppdraget skal føle seg komfortabel under tiden de er på reisefot. Det handler ikke bare om å passe på at det finnes et tak over hodet, men også om at det skal være et trivelig opphold og hverdag. Vi ønsker å skape de beste forutsetningene for at våre helse og omsorgshelter skal få muligheten til å prestere sitt beste ute på oppdrag.

Hvordan ser det daglige arbeidet ut for dere som jobber på reise- og boligavdelingen?

Om et behov av reise eller bolig oppstår så sender den ansvarlige kontaktpersonen inn en bestilling av dette til oss på avdelingen, deretter går vi direkte i gang med å finne et passende forslag til vikaren.

Angående bolig så har vi samarbeid og avtaler med større hotell kjeder i landet samt lokale avtaler med mindre hotell. Vi kan på visse steder også tilby leiligheter og hus.

Når det kommer til reiser, så jobber vi iherdig sammen med resten av medarbeiderne våre på Bonliva, med å forbedre vårt miljø arbeid og minimere vårt klima avtrykk. Som et ledd i dette forsøker vi, når det er mulighet til det, å se til at reisene gjennomføres via tog, buss eller et annet miljø vennlig alternativ.

Hva er deres største utfordringer?

En av de største, men samtidig den gøyeste utfordringen er å finne leiligheter som passer for en lengre periode. Å finne boliger på små steder kan noen ganger føles litt umulig, men gjennom vår felles innsats i teamet, i tillegg til at vi involverer vikaren tidlig i prosessen, så pleier det å løse seg.  

En annen utfordring er kostnadene, og at disse stiger. Vi må derfor være ekstra forsiktige ovenfor den økonomiske situasjonen – et hotell som vi kanskje har brukt tidligere kan lenger ikke være et alternativ på grunn av økende pris. Da er det viktig at vi på vår avdeling forsøker å finne et lignende alternativ til vår vikar til en mer rimelig pris. Klarer vi å senke kostnadene innebærer det at du som vikar kan tilbys en høyere time sats for din jobb.

Har dere et ekstra hyggelig minne fra deres jobb  å dele?

Vi har hatt noen bookinger som vi i ettertid har tenk «hvordan fikk vi til å løse dette egentlig?!». Et ganske ferskt minne er fra når vi klarte å finne bolig i de nordligste delene av Norge/Sverige. Med en befolkning på rundt 200 var tilbudet på utleie boliger mer eller mindre skralt, men samtidig så ville vi selvfølgelig imøtekomme vikarenes ønske- en nøtt som var vanskelig å knekke, men ekstra deilig å lykkes med. Fornøyde vikarer, virksomheter og pasienter er vårt mål og motivasjon til å løse vanskelige bookinger.

Vi søker løpende boliger i hele Norge og Sverige til våre helse og omsorgshelter. Har du en bolig å leie ut, eller er du interessert i å vite mer? Kontakt vår reise- og boligavdeling på rba@bonliva.se så kontakter vi deg snart!

Hanna Brezicka

Hanna Brezicka

Fortfatter
Er du interessert i å jobbe som vikar innen helse og omsorg? Så gøy!

Vi er et bemanningsbyrå som ønsker å stimulere til økt kunnskap og bidra til merverdi for alle som hver dag jobber innen helse og omsorg. Dere er våre hverdagshelter! Vårt mål er å forbedre nordisk helsevesen, og dette vil vi gjøre sammen med dere! Har du lyst til å kombinere ditt engasjement med arbeidet som vikar? Fyll ut interesseskjemaet under.